Tuesday 9 October 2012

Seterika Man.


Assalamualaikum.

engkorang mesti rasa gembira sebab dah lama blog ni senyap.tak-tak jangan gembira lagi,aku masih belum mati. sebenarnya tajuk entry kali ni tak da kena mengena dengan seterika pun.saje la aku nak tulis tajuk tu. sila jangan bantah!

ya kawan-kawan,rambut kita sama hitam,kalau tak hitam tu maknanya korang bangang.sebab apa?sebab warna rambut.kalau uban tu lain kes la, jangan dungu sangat.*ok sambung

tapi kita semua dilahirkan dari latar belakang yang berbeza, suasana yang berbeza, persekitaran yang berbeza, dan cara hidup serta didikan yang berbeza. semua orang ada masalah sendirikan? sejak kebelakangan ni mungkin ya ada diantara kita yang murung. dan apa yang aku lihat, mereka berkata-kata tentang kemurungan manusia tersebut. sebenarnya secara ikhlas aku tak suka sikap tu. contohnya aku murung, lepastu kat belakang aku ada yang berkata-kata " syakir tu macam gampang,nak mendap2 sentap2.kiwak!". ok itu contoh.

pada aku as a friend, kalau betul2 true friend we supposed to ask him apa dan kenapa serta apa kebenda yang membuatkan beliau murung. kita patut faham yang semua orang ada masalah sendiri. dan kita tak boleh compare masalah dia dan kita macam mana. kerana cara setiap manusia menangani berfikir serta mencari jalan untuk mengatasi masalah berbeza2. macam cara makan, ada yang makan duduk, ada yang makan berdiri ada yang makan silang kaki ada yang makan sambil berak*ok sambil berak tu tipu. tapi betullah,cara manusia dan kita semua tak sama. jadi aku rasa kita harus faham dan tanya selami apa masalah dia sampai jadi gitu.

fried should always there for friends. tu je aku nak kabo. sekian wassalam.

p/s : ok kepala aku dah berat.

1 comment:

  1. I can be your friend. always be. tambahan pula I am the cutest awek on earth. your long lost cutest awek.

    ReplyDelete