Sunday, 22 July 2012

Puasa oh Puasa

Assalamualaikum warahmatullah.


dah lama abang tak meroyan dalam ni.kehkehkeh maklumla abang ni sibuk memanjang sekarang.nak kerja lagi,jaga anak lagi(anak kucing),nak bersosial lagi,nak bersukan lagi.buzy oi.


di bulan puasa ni baru abang ada akal sebenarnya nak up entry baru.kehkehkeh maklumla abang ni slowpoke sikit bab-bab menulis ni. mana ada bakat macam u olls. u olls memang power bab cerita tentang diri sendiri dan apa yang u olls buat hari-hari.


kome tahu bulan puasa ni sebenarnya mencabar betei bagi abang. mau taknya, hal tahan lapo dah satu menda, hal dahaga dah satu menda, pastu yang paling power untuk abang bila mana abang buka fesbuk dan bila mana abang pergi ke bazar romadon. korang tahu, abang dah tak tahu setakat dua tiga hari puasa ni berapa banyak ja pahala yang abang dapat. mau taknya asal abang buka fesbuk je ya rabbi kome, gambo boleh membuatkan lelaki macam abang ni jatuh hukum wajib kahwin!


kome tahu ini bulan puasa, kalau ye pun nak keneraka, janganlah tarik orang yang insani serta beriman macam abang ni. kehkehkeh :p


lagi satu menda abang nak meroyan ni, pasal ke bazar romadon. dah la kome pakai pakaian yg menjolok mata, dah tu pergi dengan bopreng. kome tahu dok, abang ada dengar satu ceramah dari ustaz ni. katanya beriftar atau pun pergi ke bazar romadon berdua2an bersama kekasih, adalah seperti anda menghina romadon.



Abang tak tahu la entah berapa kali lagi abang akan hadapi menda2 gini di bulan romadon ni. kome ni nak kurangkan pahala puasa pun nak tarik abang sekali. isk isk isk . 


ok dah la, abang dah malas nk menulis ni,mengantuk. apa2 pun kiranya belum lambat lagi la abang nk ucap Selamat menyambut bulan romadon.








p/s : bulan romadon ni adalah bulan perjuangan.perjuangan kita mengawal diri dan nafsu tahu ! abang tengah berjuang la ni. berjuang dengan perangai kome yg boleh tahan bangang! kbai

No comments:

Post a Comment